Od 2022 r. wspieramy Fundację Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka w realizacji corocznej kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”. Oprócz fundacji organizatorami akcji są Województwo Śląskie i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, a partnerem merytorycznym Śląska Policja.
Celem kampanii jest podnoszenie świadomości kierowców i osób z ich otoczenia na temat zagrożeń, które wiążą się z jazdą pod wpływem alkoholu i innych środków odurzających, a także uświadomienie, jak ważne jest reagowanie na takie zachowania.
EDYCJA 2022
EFEKTYWNOŚĆ
Treści z kanałów „Prowadzę jestem trzeźwy” (Facebook, Instagram, YouTube) promowane w obrębie województwa śląskiego
TOP POSTY
Miesięczna kampania została zrealizowana w mediach społecznościowych z wykorzystaniem różnych form prezentowania treści. Publikacje odwoływały się zarówno do emocji, jak i zachęcały do reagowania – posty oparte na storytellingu uświadamiały odbiorcom, że podobne historie mogą spotkać także ich.
Zrealizowany spot z udziałem ambasadora Bartosza Wagi uzyskał wysoką retencję na YouTube sięgającą 97,2%.
Kluczowym elementem storytellingowym były historie trzech osobistych relacji (bracia, przyjaciółki, małżeństwo) z dwóch perspektyw – bliskiego i sprawcy. Każda historia obrazowała słabość związaną z brakiem reakcji (bliski) i decyzją o prowadzeniu pod wpływem (sprawca) oraz utratę emocjonalną będącą konsekwencją tych słabości.
W kolejnym etapie przygotowaliśmy post z określonymi typami osób nienadającymi się do prowadzenia pojazdów. Publikacja zachęcała do reagowania i pokazywała, jak zrobić to skutecznie oraz zwracała uwagę, że nawet niewielka dawka alkoholu lub kac to także stan wykluczający możliwość prowadzenia pojazdu.
W kontekście świąteczno-noworocznym opracowaliśmy także posty RTM nawiązujące do głównego przesłania kampanii.
W ramach podsumowanie zrealizowaliśmy reportaż z „Trzeźwego poranka” – akcji organizowanej wspólnie ze Śląską Policją polegającą na badaniu trzeźwości kierowców. Zespół NGAGE wspierali specjaliści Imago PR w działaniach media relations, dzięki czemu przekaz trafił także do mediów masowych, w tym do głównego wydania Faktów TVN.
Kampania „Prowadzę, jestem trzeźwy” (edycja 2022 r.) została wyróżniona w konkursie PR Wings, organizowanym przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations na najlepsze projekty komunikacyjne w Polsce w kategorii „Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing”. To pierwsza nagroda dla tej, realizowanej od ponad 20 lat, akcji promującej trzeźwość za kierownicą.