Medialne nagłośnienie 50-lecia katowickiego Spodka zostało nagrodzone w konkursie PR Wings na najlepsze kampanie public relations w Polsce. Nagroda w kategorii „PR produktowy” jest 23. w dorobku Imago Public Relations. Kampania została także wyróżniona w kategorii „Komunikacja w okresie pandemii COVID-19”.
„50-lecie katowickiego Spodka” to projekt, który agencja Imago PR prowadziła wspólnie z zarządcą obiektu – firmą PTWP Event Center w pierwszej połowie 2021 r.
Półwiecze Spodka przypadło na czas pandemicznych ograniczeń. Architektoniczna ikona Katowic nie miała możliwości obchodzić urodzin w sposób zgodny z przeznaczeniem obiektu – z licznymi gośćmi, w atmosferze zabawy, wyzwalając pozytywne emocje. W bezpośrednim sąsiedztwie Spodka funkcjonował w tym czasie tymczasowy szpital C-19.
– Praca na rzecz Spodka w tak szczególnych okolicznościach była dla nas zawodowym wyzwaniem, ale i źródłem wielkiej satysfakcji. Pielęgnowaliśmy ten klejnot Katowic w jubileuszowym roku z najwyższą starannością i zaangażowaniem, dzięki czemu Spodek obchodził urodziny – statystycznie rzecz ujmując – w każdym polskim domu – mówi Rafał Czechowski, założyciel i dyrektor zarządzający Imago PR. – Nasza praca nie przyniosłaby efektu bez przychylności i zaangażowania wielu dziennikarek i dziennikarzy, którym bardzo dziękujemy. Warto też zaznaczyć, że w śląsko-zagłębiowskiej metropolii jubileusz mocno podkreśliło miasto Katowice, zwłaszcza w kampanii outdoorowej i w mediach społecznościowych – dodaje.
Sięgając po tradycyjne narzędzia współpracy z mediami: informacje prasowe, wywiady, pozycjonowanie ekspertów, spotkania z mediami i zarządzając wiedzą o obiekcie podczas indywidualnych wizyt i wycieczek po Spodku, firma PTWP Event Center wraz z Imago PR wypracowały bezprecedensowe rezultaty.
Dzięki kampanii 50. rocznica oddania obiektu do użytkowania została dostrzeżona w skali ogólnopolskiej. Powstało blisko 6500 publikacji i wzmianek w SoMe, o łącznym dotarciu ponad 108 mln.
Ze Spodka trzygodzinną audycję „Zielony Żoliborz” prowadził w Radio 357 Piotr Stelmach, w pełni poświęcając ją obiektowi, katowicki oddział TVN nadawał obchody 20-lecia stacji, a dziennikarze licznych mediów prowadzili rozmowy z ekspertami w debatach poświęconych Spodkowi, nadawanych w dniu urodzin z internetowego studia wprost z serca kultowej hali.
– Spodek to „samograj” – można powiedzieć. Pełny, gwarny Spodek zapewne tak. Spodek czasu pandemii, przylegający do tymczasowego szpitala C-19, już niekoniecznie – podsumowuje Rafał Czechowski.
Konkurs PR Wings jest organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Zwycięskie projekty wskazuje kilkudziesięciu jurorów, a nad przebiegiem konkursu czuwa niezależny audytor.
WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH
ZESPÓŁ IMAGO PUBLIC RELATIONS WZBOGACONY DUETEM SPECJALISTEK I WZMOCNIONY AWANSEM
więcej