Kampania „Jazda bez czytanki”, poruszająca problem używania telefonów komórkowych przez kierowców, rozbiła bank nagród w konkursie PR Wings. Uskrzydlone statuetki trafiły do Imago Public Relations aż w trzech kategoriach: Kampania edukacyjna; Transport, spedycja, logistyka oraz Branża motoryzacyjna.
Aż 57 procent kierowców przyznaje, że używa telefonów komórkowych w podróży, a co trzeci uważa, że ma na tyle podzielną uwagę, że może bezpiecznie używać telefonu w samochodzie. Tymczasem nawet co czwarty wypadek w Polsce może być spowodowany tym, że kierowca – zamiast na drodze – jest skupiony na swoim telefonie. Przepis na bezpieczniejsze podróże jest prosty – to Jazda bez Czytanki. A przepis na trzy nagrody PR Wings?
Potrzebne i potrzebni byli:
– Klient, który daje zielone światło odważnym pomysłom, jak Stalexport Autostrada Małopolska, obserwująca problem używania smartfonów za kierownicą na autostradzie A4 Katowice-Kraków;
– Agencja, która za odważne pomysły zdobyła już 25 nagród branżowych i która do ważnego społecznie problemu podeszła kreatywnie i bez moralizatorstwa;
– Wybitne rysowniczki i najlepsi rysownicy: Marta Frej, Magda Danaj, Andrzej Rysuje, Janek Koza i Andrzej Mleczko, którzy zinterpretowali temat kampanii charakterystyczną dla siebie kreską i z właściwym sobie humorem;
– Głos spokoju i rozsądku: Krystyna Czubówna, która – jak się okazało – równie fantastycznie czyta, jak i do nieczytania zachęca.
– Na autostradzie czas na reakcję jest krótszy niż na pozostałych drogach, a nawet chwilowa nieuwaga kierowcy spowodowana używaniem telefonu może nieść tragiczne skutki. Odpowiedzialnym postawom nie sprzyja dostrzeganie przez kierowców analogii między telefonami a równie angażującymi ekranami dotykowymi, w które są wyposażone współczesne pojazdy. Udział w ruchu drogowym nie powinien być jazdą bez trzymanki, dlatego zaprojektowaliśmy kampanię, która w angażujący sposób podjęła tematykę odpowiedzialności na drodze, czyniąc ją przedmiotem dyskusji zwiększającej świadomość zagrożeń, skłaniającej do refleksji i zmiany nawyków – mówi Rafał Czechowski, założyciel i dyrektor zarządzający Imago Public Relations oraz rzecznik prasowy SAM S.A.
– Argumenty racjonalne za odłożeniem smartfona na czas prowadzenia pojazdu są powszechnie znane i równie powszechnie ignorowane. Dlatego to forma komunikatu i jego nadawca stanęli w centrum kampanii. Satyra rysunkowa pozwoliła nam dostarczyć komunikat precyzyjnie w miejscu powstawania problemu: na smartfony. Rysunki, za sprawą popularności autorów, zapewniły szerokie audytorium dla kampanii, w tym duże zainteresowanie mediów. Miło nam, że jury konkursu PR Wings doceniło kreatywność, efektywność i wartość edukacyjną naszej kampanii aż w trzech kategoriach – dodaje Marta Dobrzańska, account director w Imago Public Relations, która kierowała zespołem odpowiedzialnym za realizację kampanii.
Jazda bez Czytanki poruszyła kierowców i pasażerów. Wiele osób zadeklarowało zmianę zachowania za kółkiem. Działania media relations przyniosły 120 jakościowych publikacji, zapewniając głównemu przekazowi zasięg ponad 61 mln w kanałach tradycyjnych i SoMe.
Autor zdjęć: Michał Gmitruk Production
WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH
ZESPÓŁ IMAGO PR WZBOGACONY DOŚWIADCZONĄ SPECJALISTKĄ
więcej