WYRÓŻNIENIE PR WINGS DLA IMAGO PR
Kampania społeczna „Prowadzę jestem trzeźwy” została wyróżniona w konkursie PR Wings na najlepsze projekty komunikacyjne w Polsce w kategorii „Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing”. To pierwsza nagroda dla tej, realizowanej od ponad 20 lat, akcji promującej trzeźwość za kierownicą.
„Prowadzę jestem trzeźwy” to kampania, którą agencja Imago PR prowadziła wspólnie z Fundacją Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka w grudniu 2022 r. Oprócz fundacji organizatorami akcji byli także Województwo Śląskie i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, a partnerem merytorycznym Śląska Policja.
– Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” trafiła pod skrzydła Imago PR, a efekty naszej pracy zostały dostrzeżone i docenione przez jury konkursu PR Wings – komentuje Rafał Czechowski, założyciel i dyrektor zarządzający Imago PR. – To sukces zarówno naszej agencji, jak i wszystkich osób zaangażowanych w ten ważny społeczny projekt. W szczególności ambasadorów, którzy użyczyli swojego wizerunku oraz głosu: aktora Bartosza Wagi oraz dziennikarza radiowego i lektora Jarosława Juszkiewicza – dodaje.
Celem kampanii było podniesienie świadomości kierowców oraz osób z ich otoczenia co do zagrożeń, które wiążą się z jazdą pod wpływem alkoholu i innych środków odurzających, a także uświadomienie, jak ważne jest reagowanie na takie zachowania.
Kampania została zrealizowana w mediach społecznościowych z wykorzystaniem różnych form prezentowania treści. Publikacje odwoływały się zarówno do emocji jak i zachęcały do reagowania – posty oparte na storytellingu zwiększały siłę przekazu, by uświadomić odbiorcom komunikatów, że podobne historie mogą dotyczyć ich wszystkich.
Zrealizowany spot video z udziałem ambasadora Bartosza Wagi uzyskał wysoką retencję na YouTube sięgającą 97,2%, a kampania w SoMe dotarła do ponad 2 mln mieszkańców województwa śląskiego.
Podsumowaniem kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” był reportaż z „Trzeźwego poranka” – akcji organizowanej wspólnie ze Śląską Policją polegającą na badaniu trzeźwości kierowców. W materiale wypowiedzieli się przedstawiciele fundacji, ambasador kampanii Jarosław Juszkiewicz, przedstawiciele Województwa Śląskiego oraz policji. Efektem tych działań było kilkanaście publikacji w telewizji, radiu oraz na portalach internetowych.
– Problem nietrzeźwych kierowców pozostaje wciąż aktualny, dlatego kampanie mające na celu przeciwdziałanie temu zjawisku są niezwykle potrzebne. W Imago PR cieszymy się, że możemy wnosić nasz wkład w realizację tej ważnej misji, której kolejna odsłona właśnie trwa – podsumowuje Rafał Czechowski.
Konkurs PR Wings jest organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Zwycięskie projekty wskazuje kilkudziesięciu jurorów, a nad przebiegiem konkursu czuwa niezależny audytor.
zdjęcie:
wyróżnienie podczas gali PR Wings 2023 odebrali w imieniu zespołu projektowego [od lewej]:
Bartosz Makowiec, Digital Communications Manager
Anna Meres Mikołajczyk, PR Advisor
Mateusz Maleńki, Graphic Designer
Autor zdjęcia: Michał Gmitruk Production
WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH
Imago PR dla Stiebel Eltron
więcej