WYZWANIE
45 lat działalności hali widowiskowo-sportowej może oznaczać początek… końca. Obiekt z imponującą historią imprez o różnorodnym charakterze musi zacząć rywalizować o zainteresowanie organizatorów znaczących wydarzeń. Zagęszcza się mapa konkurencyjnych aren widowiskowo-sportowych w Polsce.
Chcąc uchronić jedną z architektonicznych ikon przed zapomnieniem, właściciel i dotychczasowy operator, Miasto Katowice, przekazał w maju 2016 r. zarządzanie Spodkiem (i połączonym z nim Międzynarodowym Centrum Kongresowym) profesjonalnej firmie. Spółka PTWP Event Center stanęła przed wyzwaniem odświeżenia wizerunku Spodka i dotarciem z mocnym przekazem o nowej jakości w zarządzaniu do organizatorów dużych, prestiżowych wydarzeń. Pierwsza impreza pod sztandarem nowego koncesjonariusza miała podkreślić atuty, przywołać najlepsze wspomnienia związane ze Spodkiem i zachęcić organizatorów wydarzeń do wyboru właśnie tego obiektu.
Zadanie dla Imago PR: zaplanować i zrealizować komunikację 45. urodzin Spodka i pokazać zmianę jakości zarządzania obiektem.
fot. PTWP
STRATEGIA
Założenie: aktywna komunikację przed, w trakcie i po wydarzeniu.
Zaprosiliśmy do współpracy i angażowaliśmy najważniejsze tytuły na każdym etapie, począwszy od planowania programu jubileuszu. W prowadzonej narracji istotną rolę odgrywały emocje. Precyzyjnie dobrane komunikaty trafiały do określonych grup docelowych, uwzględniając specyfikę mediów lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich i branżowych. Swoimi wspomnieniami dzielili się artyści, którzy wzięli udział w jubileuszowym koncercie, sportowcy i celebryci uczestniczący w urodzinach Spodka.
Spodek na urodziny został otwarty nie tylko komunikacyjnie, ale i literalnie – przedstawiciele współpracujących przy wydarzeniu mediów mogli w nim pracować, poznać dotychczas niedostępne zakamarki i przekazywać swym odbiorcom najsmaczniejsze ciekawostki, promując tym samym miejsce i ofertę komercyjną hali.
fot. PTWP
REALIZACJA
BEFORE PARTY
Cele: przypomnienie historii Spodka, zaprezentowanie ciekawostek i anegdot z czasów budowy, najważniejszych imprez, które odbyły się na przestrzeni 45 lat i przybliżenie atrakcji zaplanowanych na jubileusz.
Dwa najsilniejsze regionalne tytuły prasowe: Gazeta Wyborcza i Dziennik Zachodni zrealizowały szereg cyklicznych publikacji, w których prezentowały historię dekad działalności Spodka i wybrane wydarzenia.
Artykuły wzbogacały unikalne archiwalne fotografie oraz konkursy angażujące czytelników.
fot. PTWP
URODZINY
Komunikacja podczas 45. Urodzin Spodka dodatkowo zwracała uwagę na architekturę, atuty obiektu, prezentowała możliwości, jakie hala i nowy zarządca stwarzają organizatorom wydarzeń.
Oprowadzający wycieczki przewodnicy – wśród których znaleźli się celebryci, sportowiec, artysta i przedstawiciel mediów – dzielili się swoimi wspomnieniami i emocjami, a oczy kamery zaglądały w dotychczas skryte przed publicznością zakamarki obiektu.
Chcąc wzmocnić pozycję Spodka na mapie polskich aren widowiskowo-sportowych, zarządca obiektu zorganizował debatę pt.: „Spodek wczoraj, dziś i jutro” z udziałem przedstawicieli świata biznesu, nauki i kultury, samorządów oraz mediów.
W nawiązaniu do historii, specyfiki i oferty Spodka, wydarzenia w ramach jubileuszu obfitowały w spotkania ze sportowcami i artystami związanymi z obiektem. Rozmowy z mistrzami olimpijskimi, znanymi zapaśnikami i hokeistami realizowali dziennikarze sportowej redakcji Radia Katowice. Koncert gwiazd poprowadzili sympatyzujący i od lat zawodowo związani ze Spodkiem, redaktorzy Programu Trzeciego Polskiego Radia. Adres zmieniła popularna Trójkowa audycja – „Myśliwiecka 3/5/7” – wyemitowana ze plenerowego studia zaaranżowanego tuż za urodzinową sceną.
Otwarty dla zwiedzających Spodek i możliwość oglądania artystów podczas prób, wykreowały ciekawą scenerię dla prowadzonych w ciągu dnia wejść live. Z kamerą odwiedziły Spodek m.in. telewizje TVN, Polsat, TVP.
AFTER PARTY
Przekazy formułowane po wydarzeniu koncentrowały się na faktach i liczbach ukazujących sukces 45. Urodzin oraz zapowiedzi nadchodzących imprez, w tym takich, których organizatorzy po latach przerwy zdecydowali się powrócić do Spodka.
fot. PTWP/45 urodziny Spodka
We współpracy z partnerami medialnymi 45. urodzin Spodka wygenerowanych zostało blisko 200 publikacji, w tym ok. 50 prasowych, 34 radiowe i 20 telewizyjnych.
Multimedialny reportaż o Spodku wyprodukowany przez Gazetę Wyborczą zyskał ponad 500 tys. odsłon i blisko 200 tys. unikalnych użytkowników.
W efekcie działań komunikacyjnych znacząco wzrosła liczba zapytań o dostępność hali.
Po kilku latach przerwy, do Spodka wracają popularne festiwale, m.in. Metalmania i Odjazdy. W okresie 12 miesięcy od zmiany zarządcy obiektu, w 117 imprezach wzięło udział blisko pół miliona osób.
Kolejna realizacja
Katowice na warsztacie
więcej