W grudniu 2018 r., podczas COP24 – „szczytu ostatniej szansy” – skłoniliśmy delegatów i miliony Polaków do zmierzenia się twarzą w twarz z zagrożeniami zmian klimatu. Zastąpiliśmy ikoniczną pandę w logo WWF wizerunkiem człowieka. Każdego z nas. Kampanię „Jesteś zagrożonym gatunkiem” zrealizowaliśmy we współpracy z 2012 Agency.
WYZWANIE
Jak stworzyć uniwersalny i mocny komunikat, który uświadomi społeczeństwu powagę zagrożenia katastrofą klimatyczną i pozwoli wywrzeć wpływ na decydentach – politykach? Co zrobić, by wpisać kampanię WWF o katastrofalnych skutkach zmian klimatu dla człowieka w ogólny dyskurs medialny wokół szczytu COP24? Jak pozyskać wsparcie i zaangażowanie celebrytów, influencerów, polityków, aktorów, ekspertów? Czy aktywując społeczność wokół działań WWF uda się wywołać efekt kuli śniegowej?
STRATEGIA
Postanowiliśmy wprowadzić każdego w stan zagrożenia o własne życie. Sprowadziliśmy problem do poziomu jednostki. Każdego z nas. WWF od 1961 roku walczy o przetrwanie ginących gatunków. To nierówna walka – od lat 70 skazaliśmy na zagładę 60 procent kręgowców. Teraz, z powodu postępujących zmian klimatycznych, w obliczu zagrożenia stanął kolejny gatunek: człowiek. Tak, JESTEŚ ZAGROŻONYM GATUNKIEM! Zmiany klimatyczne niosą ze sobą śmiertelne zagrożenie dla ludzkości. Dlatego na czas trwania szczytu klimatycznego ONZ w Katowicach zastąpiliśmy ikoniczną pandę w logo WWF wizerunkiem innego zagrożonego gatunku – Homo Sapiens -człowieka, zachęcając ludzi do umieszczania własnej twarzy w logotypie organizacji. Posłużyliśmy się endorsmentem znanych osób i postawiliśmy na działania real-time w odpowiedzi na najważniejsze wydarzenia Szczytu.
REALIZACJA
W dzień otwarcia COP 24 w Katowicach WWF zmienił swoje zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych, zastępując pandę wizerunkiem człowieka. Utworzyliśmy stronę www.cop.wwf.pl/pl tłumaczącą zagrożenia wynikające ze zmian klimatycznych i dającą możliwość zaangażowania się w akcję poprzez: podpisanie petycji do Prezydenta szczytu COP24 oraz stworzenia swojego zdjęcia profilowego w logo WWF i z hasłem JESTEM ZAGROŻONYM GATUNKIEM do publikacji w social media.
EFEKT
Dziennikarzom, celebrytom i influencerom podarowaliśmy spersonalizowane koszulki z ich wizerunkami zamiast pandy i materiały informacyjne.
W kanałach własnych WWF – Instagram i Facebook – komunikacja budowana była na dwóch filarach. Po pierwsze edukowaliśmy: w formie postów i dedykowanej 90 sekundowej animacji. Po drugie działaliśmy real time: na bieżąco komentując wypowiedzi polityków na Szczycie, przedstawiając ich jako zagrożony gatunek.
Niemal 200 państw obecnych na COP24 przyjęło tzw. Pakiet Katowicki
Kampanię „Jesteś zagrożonym gatunkiem” zrealizowaliśmy we współpracy z Agencją 2012, która odpowiadała za strategię, ideę i realizację projektu. Zespół Imago wspierał WWF w komunikacji z mediami, społecznością lokalną i influencerami.
Złoty Spinacz 2019 - Kreatywność
Srebrny Spinacz 2019 - NGO i sektor publiczny
Srebrny Spinacz 2019 - Kampania Społeczna
European Excellence Awards 2019 - social media
European Excellence Awards 2019 - najlepsza kampania w krajach Polska, Ukraina, Republika Mołdawii
Kolejna realizacja
RocaTeam. Dołącz do najlepszych
więcej