07.12.2021

Medialne nagłośnienie 50-lecia katowickiego Spodka zostało nagrodzone w XIX edycji konkursu na najlepsze kampanie public relations Złote Spinacze. Brązowy Spinacz w kategorii media relations jest 22. nagrodą w dorobku Imago PR.

„50-lecie katowickiego Spodka” to projekt, który agencja Imago PR prowadziła wspólnie z zarządcą obiektu – firmą PTWP Event Center w pierwszej połowie 2021 r.

Półwiecze Spodka przypadło na czas pandemicznych ograniczeń. Architektoniczna ikona Katowic nie miała możliwości obchodzić urodzin w sposób zgodny z przeznaczeniem obiektu – z licznymi gośćmi, w atmosferze zabawy, wyzwalając pozytywne emocje. W bezpośrednim sąsiedztwie Spodka funkcjonował w tym czasie tymczasowy szpital C-19.

– Praca na rzecz Spodka w tak szczególnych okolicznościach była dla nas zawodowym wyzwaniem, ale i źródłem wielkiej satysfakcji. Pielęgnowaliśmy ten klejnot Katowic w jubileuszowym roku z najwyższą starannością i zaangażowaniem, dzięki czemu Spodek obchodził urodziny – statystycznie rzecz ujmując – w każdym polskim domu – mówi Rafał Czechowski, założyciel i dyrektor zarządzający Imago PR. – Nasza praca nie przyniosłaby efektu bez przychylności i zaangażowania wielu dziennikarek i dziennikarzy, którym bardzo dziękujemy. Warto też zaznaczyć, że w śląsko-zagłębiowskiej metropolii jubileusz mocno podkreśliło miasto Katowice, zwłaszcza w kampanii outdoorowej i w mediach społecznościowych – dodaje.

Sięgając po tradycyjne narzędzia współpracy z mediami: informacje prasowe, wywiady, pozycjonowanie ekspertów, spotkania z mediami i zarządzając wiedzą o obiekcie podczas indywidualnych wizyt i wycieczek po Spodku, firma PTWP Event Center wraz z Imago PR wypracowały bezprecedensowe rezultaty.

Dzięki kampanii 50. rocznica oddania obiektu do użytkowania została dostrzeżona w skali ogólnopolskiej. Powstało blisko 6500 publikacji i wzmianek w SoMe, o łącznym dotarciu ponad 108 mln.

Ze Spodka trzygodzinną audycję „Zielony Żoliborz” prowadził w Radio 357 Piotr Stelmach, w pełni poświęcając ją obiektowi, katowicki oddział TVN nadawał obchody 20-lecia stacji, a dziennikarze licznych mediów prowadzili rozmowy z ekspertami w debatach poświęconych Spodkowi, nadawanych w dniu urodzin z internetowego studia wprost z serca kultowej hali.

– Spodek to „samograj” – można powiedzieć. Pełny, gwarny Spodek zapewne tak. Spodek czasu pandemii, przylegający do tymczasowego szpitala C-19, już niekoniecznie – podsumowuje Rafał Czechowski.

Konkurs Złote Spinacze jest organizowany przez Związek Firm Public Relations.

WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH

Blog Imago PR: CZYM SIĘ KARMI PR-OWIEC

Każdy twórca – copywriter, grafik i artysta wizualny – miewa chwile słabszej aktywności prawej półkuli mózgu, kiedy budowane hasła i koncepcje nie od razu chcą błyskotliwie „kliknąć”. Gdzie PR-owcy szukają inspiracji i paliwa dla kreatywności?
Przeczytaj
więcej