09.05.2020

#Zostańwdomu (ang. #Stayathome; #Stayhome) zapisze się w historii jako największa globalna kampania społeczna. Jej naturalnymi inspiratorami stali się rządzący, którzy wprowadzili restrykcje w związku z rozwojem pandemii koronawirusa. Jednak obok internautów, influencerów i mediów, to marki oraz instytucje spopularyzowały powszechny apel o pozostawanie w domach.

W sporej części zaangażowanie marek w akcję #Zostańwdomu zostało scalone z walką o utrzymanie biznesu w ryzach i identyfikacją nowych szans. Strategie bywają różne. Skuteczność przekazu uwarunkowana jest nie tyle jego formą, a wiarygodnością nadawcy, często budowaną latami.

Bartosz Makowiec, account executive w ImagoPR, przygotował na firmowym blogu zestawienie 10 najciekawszych inicjatyw (marek i instytucji) korespondujących z apelem #Zostańwdomu – choć subiektywne, to oparte na obiektywnych przesłankach, takich jak zasięg i zaangażowanie użytkowników. Wybrane przykłady wzbogaca dodatkowo praktycznymi wskazówkami.

Polecamy lekturę!

WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH

Blog Imago PR: #stayathome po polsku

Nauczeni doświadczeniem z pandemii świńskiej grypy czy SARS zakładaliśmy, że koronawirus to co najwyżej incydent, który w niewielkim stopniu wpłynie na nasze życie. Rzeczywistość okazała się inna, a problem zaczął narastać lawinowo.
Przeczytaj
więcej