Dlaczego w Imago Public Relations wkładamy wysiłek w rzecz związaną z literaturą i z teatrem? Konkurs na jednoaktówki po śląsku jest pozazawodową emanacją tego, co w naszej pracy kluczowe: połączenia kreatywności z umiejętnością snucia zajmujących narracji. Na co dzień staramy się to robić z zawodowym zacięciem, dodając wartość markom naszych klientów. Raz do roku z przyjemnością obserwujemy, jak pisarskim warsztatem rywalizują dramatopisarze – amatorzy, z których wielu reprezentuje iście profesjonalny poziom.
Spośród trojga zwycięzców dziewiątej edycji konkursu „Jednoaktówka po śląsku”, pierwsze i drugie miejsce zajęły kobiety. Trzeci był mężczyzna, ale napisał wspaniałą sztukę o… kobiecie.
Pierwsze miejsce zdobyła Monika Kassner za jednoaktówkę „Pōnbōczkowi świyczka”, dramatyczną historię powojenną opartą na prawdziwych przeżyciach swojej rodziny. Drugie miejsca zajęła Joanna Sodzawiczny za „Żywobycie świynty Barbary”, trzecie – Krzysztof Kokot za dramat „Anna”.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło ponad 30 prac. Przeważali autorzy, którzy biorą udział w konkursie od kilku lat, było kilku zawodowców, którzy systematycznie publikują i są już znanymi ludźmi w branży pisarskiej, ale pojawiły się też nowe nazwiska.
W skład jury tradycyjnie wchodzili: Ingmar Villqist, pomysłodawca konkursu; Mirosław Neinert, dyrektor Teatru Korez; Piotr Zaczkowski, dyrektor Miasta Ogrodów oraz Waldemar Szymczyk z Imago PR.
Gala, która odbyła się 13 grudnia w Teatrze Korez, zaczęła się nietypowo – od sztuki „Gdowa” w reżyserii Joanny Lorenc, opartej na jednoaktówce Mateusza Czyby, która została wyróżniona w 2015 roku. Wystąpili aktorzy Teatru dla Dorosłych z Bierunia.
Premierę miała także książka z najlepszymi jednoaktówkami z zeszłego roku – „Krauzy”.
Konkurs zorganizowali: Imago Public Relations, Miasto Katowice oraz Gazeta Wyborcza.
WCZEŚNIEJ W AKTUALNOŚCIACH
Trzy nagrody w konkursie Złote Spinacze 2019 dla Imago Public Relations
więcej