1.7 mln
wyświetleń
220
filmowych opowieści
1
złoty spinacz 2018/brązowy spinacz w kategorii motoryzacja i transport

Realny społeczny problem porzucania psów przy drogach przenieśliśmy do świata wirtualnego. Sięgnęliśmy po popularną grę Minecraft i wykorzystaliśmy potencjał YouTube’a oraz storytellingu w formie video. Odwołując się do wrażliwości młodzieży, na zasadzie prefiguratywności, kampania trafiła także do dorosłych.

WYZWANIE

Na początku był… pies. Niechciany, wyrzucony z samochodu albo przywiązany do drzewa przy drodze. To problem, który w kontekście autostrad przybiera szczególnie dramatyczny wymiar. Zwierzę wyrzucone z samochodu przy drodze szybkiego ruchu ma znikome szanse na przeżycie. Jak uwrażliwić na jego los dzieci i młodzież, a poprzez nich, także dorosłych? Jak kształtować odpowiedzialne postawy wobec zwierząt? Jak zaprojektować kampanię, która w plastyczny, angażujący sposób podjęłaby tematykę odpowiedzialności za życie czworonogów i która wyraźnie postawi pytanie dlaczego zwierzęta trafiają na drogę?

STRATEGIA

Ponieważ na zwierzęta i ich los najsilniej reagują ludzie młodzi, założyliśmy, że ich zaangażowanie zmaksymalizuje szanse na zasięg przesłania kampanii. Wybór grupy docelowej ukierunkował wybór głównego narzędzia – popularnej gry Minecraft, w którą w momencie projektowania kampanii, w grudniu 2017, na całym świecie grało ponad 70 mln osób. Minecraft pozwala na wykreowanie dowolnej rzeczywistości i sytuacji narracyjnej z użyciem animowanych postaci.

REALIZACJA

Osią kampanii był konkurs na najlepsze historie stworzone w Minecrafcie, poruszające problem porzucania psów przy drogach. Do współpracy zaprosiliśmy graczy, których kanały YT mają około miliona subskrybentów każdy. Ambasadorami kampanii zostali trzej spośród najliczniej subskrybowanych: MagdalenaMariaMonika, RoxMb oraz Vertez.

227
filmów młodych autorów w całej Polski
58
finalistów
1.7 mln
wyświetleń

Uzupełnieniem komunikacji prowadzonej za pośrednictwem profili ambasadorów kampanii, poza stroną www utrzymaną w stylistyce gry Minecraft, były działania media relations oraz aktywności w mediach społecznościowych.

70 tys.
reakcji w mediach społecznościowych
10 tys.
komentarzy
40 tys.
odsłon www

Logo kampanii gra o [psieżycie] zaprojektowane zostało tak, aby w obrazowy i trafiający do grupy docelowej sposób oddać ideę kampanii. W nazwie kampanii słowa „psie życie” celowo zapisane zostały razem, by zbliżyć je w ten sposób fonetycznie do słowa „przeżycie”. Logo nawiązywało do serc symbolizujących „życia”, jakimi dysponujemy w grze komputerowej. Istotną rolę odgrywały emocje, które wiążą się z posiadaniem psa i odpowiedzialnością za niego.

Finał kampanii przybrał formę uroczystej premiery kinowej, w której wzięło udział ponad 120 osób. Podczas gali zaprezentowane zostały najlepsze filmy.

brazowy_spinacz-GCWC6Ofs

Brązowy Spinacz 2018 - Motoryzacja i Transport

Kolejna realizacja

ProfiAuto.pl – magazyn nie tylko z częściami

Po jakie narzędzie sięgnąć, by dotrzeć do wszystkich partnerów biznesowych ze skuteczną komunikacją? I jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak wygląda nowoczesny magazyn firmowy?
Przeczytaj
więcej