10000 egzemplarzy
wydania: polskie i czeskie/słowackie

WYZWANIE

Moto-Profil, jeden z największych polskich dystrybutorów części samochodowych, jest właścicielem sieci ProfiAuto, zrzeszającej hurtownie, sklepy i warsztaty. Sieć stanowi sprawną strukturę sprzedażową, która opiera się przede wszystkim na bezpośrednich, bieżących kontaktach handlowców Moto-Profil z partnerami, co utrudnia przepływ informacji innych niż sprzedażowe pomiędzy „centralą”, a kontrahentami. W obrębie sieci brakowało kanału komunikacji z partnerami biznesowymi.

 

STRATEGIA

Strategia zakładała stworzenie narzędzia, za pomocą którego będzie można dotrzeć do wszystkich partnerów sieci ze skuteczną komunikacją. Kluczową sprawą był wybór nośnika – ze względu na brak dostępu do komputera przez wielu odbiorców, zdecydowano się na produkcję magazynu w formie papierowej, ukazującego się w cyklu kwartalnym, akcentującego informacje merytoryczne, wydarzenia z życia marki i treści prezentujące jej lifestylowy wymiar.

Zakładając, iż wielu pracowników podmiotów z branży motoryzacyjnej jest, także prywatnie, prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, magazyn przyjął formułę pisma lifestylowego, bogato ilustrowanego, z krótkimi tekstami, wypełnionego zarówno informacjami „z życia sieci”, wiedzą merytoryczną jak i informacjami o najnowszych premierach samochodów, testami pojazdów i innymi elementami charakterystycznymi dla prasy z tego segmentu. Pod względem edycyjnym magazyn ma konkurować swobodnie z obecnymi na rynku magazynami motoryzacyjnymi.

REALIZACJA

Kwartalnik miał się z założenia wyróżniać szatą graficzną wśród wielu innych pism bezpłatnych, jakie trafiają do sklepów i warsztatów samochodowych. Musiał natomiast dorównywać merytorycznie płatnym pismom motoryzacyjnym, które również są powszechnie dostępne w tego typu punktach. W przeciwieństwie do nich jednak, klient indywidualny może go zabrać ze sobą przedłużając kontakt z marką.

 

 

Zawartość magazynu została podzielona na kilka stałych działów. Z wizerunkowych informacji dotyczących sieci znalazły się w nim m.in.: wiadomości dotyczące bieżących wydarzeń w ProfiAuto, porady specjalistów ProfiAuto, lista z aktualnymi danymi teleadresowymi partnerów sieci, opis jednego z wyróżniających się punktów ProfiAuto. Stałe działy lifestylowe to: najważniejsze wydarzenia w branży motoryzacyjnej, testy nowych modeli wchodzących na rynek, opisy gadżetów dla mężczyzn, przepisy na interesujące dania, opisy podróży po różnych krajach z zaakcentowaniem porad dla zmotoryzowanych. Część lifestylowa, która „opakowuje” informacje istotne wewnętrznie dla ProfiAuto, ma za zadanie przyciągnąć czytelnika do magazynu i zatrzymać go. Czytając o nowym modelu samochodu ma dotrzeć do tekstu np. o strategii Grupy. Segment lifestylowy świadomie „sprzedaje marzenia”, czyli pisze o samochodach, gadżetach i podróżach z górnej półki. Tak realizowany, magazyn staje się dodatkowo dla właścicieli hurtowni, sklepów i warsztatów doskonałym narzędziem do wykorzystania w ich codziennej pracy – umożliwiającym ekspozycję i przekazanie go docelowym klientom. Wizerunkowe informacje na temat sieci pomieszczone i odpowiednio uplasowane w magazynie nobilitują partnerów, jako członków sieci.

Magazyn stał się na tyle skutecznym narzędziem, że klient zdecydował się podnieść nakład pisma do 10 000 egzemplarzy. Z informacji od odbiorców wiadomo, że pismo cieszy się dużą poczytnością, przede wszystkim – ale nie tylko – u partnerów sieci.

 

Kolejna realizacja

50 lat katowickiego Spodka

Sięgając po tradycyjne narzędzia współpracy z mediami: informacje prasowe, wywiady, pozycjonowanie ekspertów, spotkania z mediami i zarządzając wiedzą o obiekcie podczas indywidualnych wizyt i wycieczek po Spodku, wypracowaliśmy znaczące rezultaty i wartościowe relacje. Spodek to „samograj” – można powiedzieć. Pełny, gwarny Spodek zapewne tak. Spodek czasu pandemii, przylegający do tymczasowego szpitala C-19, już niekoniecznie.
Przeczytaj
więcej