10000 egzemplarzy
wydania: polskie i czeskie/słowackie

WYZWANIE

Moto-Profil, jeden z największych polskich dystrybutorów części samochodowych, jest właścicielem sieci ProfiAuto, zrzeszającej hurtownie, sklepy i warsztaty. Sieć stanowi sprawną strukturę sprzedażową, która opiera się przede wszystkim na bezpośrednich, bieżących kontaktach handlowców Moto-Profil z partnerami, co utrudnia przepływ informacji innych niż sprzedażowe pomiędzy „centralą”, a kontrahentami. W obrębie sieci brakowało kanału komunikacji z partnerami biznesowymi.

 

STRATEGIA

Strategia zakładała stworzenie narzędzia, za pomocą którego będzie można dotrzeć do wszystkich partnerów sieci ze skuteczną komunikacją. Kluczową sprawą był wybór nośnika – ze względu na brak dostępu do komputera przez wielu odbiorców, zdecydowano się na produkcję magazynu w formie papierowej, ukazującego się w cyklu kwartalnym, akcentującego informacje merytoryczne, wydarzenia z życia marki i treści prezentujące jej lifestylowy wymiar.

Zakładając, iż wielu pracowników podmiotów z branży motoryzacyjnej jest, także prywatnie, prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, magazyn przyjął formułę pisma lifestylowego, bogato ilustrowanego, z krótkimi tekstami, wypełnionego zarówno informacjami „z życia sieci”, wiedzą merytoryczną jak i informacjami o najnowszych premierach samochodów, testami pojazdów i innymi elementami charakterystycznymi dla prasy z tego segmentu. Pod względem edycyjnym magazyn ma konkurować swobodnie z obecnymi na rynku magazynami motoryzacyjnymi.

REALIZACJA

Kwartalnik miał się z założenia wyróżniać szatą graficzną wśród wielu innych pism bezpłatnych, jakie trafiają do sklepów i warsztatów samochodowych. Musiał natomiast dorównywać merytorycznie płatnym pismom motoryzacyjnym, które również są powszechnie dostępne w tego typu punktach. W przeciwieństwie do nich jednak, klient indywidualny może go zabrać ze sobą przedłużając kontakt z marką.

 

 

Zawartość magazynu została podzielona na kilka stałych działów. Z wizerunkowych informacji dotyczących sieci znalazły się w nim m.in.: wiadomości dotyczące bieżących wydarzeń w ProfiAuto, porady specjalistów ProfiAuto, lista z aktualnymi danymi teleadresowymi partnerów sieci, opis jednego z wyróżniających się punktów ProfiAuto. Stałe działy lifestylowe to: najważniejsze wydarzenia w branży motoryzacyjnej, testy nowych modeli wchodzących na rynek, opisy gadżetów dla mężczyzn, przepisy na interesujące dania, opisy podróży po różnych krajach z zaakcentowaniem porad dla zmotoryzowanych. Część lifestylowa, która „opakowuje” informacje istotne wewnętrznie dla ProfiAuto, ma za zadanie przyciągnąć czytelnika do magazynu i zatrzymać go. Czytając o nowym modelu samochodu ma dotrzeć do tekstu np. o strategii Grupy. Segment lifestylowy świadomie „sprzedaje marzenia”, czyli pisze o samochodach, gadżetach i podróżach z górnej półki. Tak realizowany, magazyn staje się dodatkowo dla właścicieli hurtowni, sklepów i warsztatów doskonałym narzędziem do wykorzystania w ich codziennej pracy – umożliwiającym ekspozycję i przekazanie go docelowym klientom. Wizerunkowe informacje na temat sieci pomieszczone i odpowiednio uplasowane w magazynie nobilitują partnerów, jako członków sieci.

Magazyn stał się na tyle skutecznym narzędziem, że klient zdecydował się podnieść nakład pisma do 10 000 egzemplarzy. Z informacji od odbiorców wiadomo, że pismo cieszy się dużą poczytnością, przede wszystkim – ale nie tylko – u partnerów sieci.

 

Kolejna realizacja

Walka z dezinformacją na temat pomp ciepła

„Rachunki grozy za ogrzewanie” czy „Nabici w pompy ciepła” – w latach 2023–25 narrację o pompach ciepła zdominowały alarmujące materiały, sugerujące, że technologia zawodzi. Negatywny przekaz doprowadził do spadku zainteresowania tym kluczowym dla transformacji energetycznej rozwiązaniem. Źródłem problemów nie były jednak pompy, lecz nieuczciwe praktyki niewielkiej części instalatorów w programie Czyste Powietrze, którzy – dążąc do zysku – montowali źle dobrane urządzenia, generujące wysokie rachunki za prąd. Stiebel Eltron jako jeden z pierwszych producentów podjął działania odbudowujące zaufanie, dostarczając rzetelne dane, case studies i obalając pojawiające się mity.
Przeczytaj
więcej